Quantcast
Channel: Blog de un jijonenco » Carrasqueta
Viewing all articles
Browse latest Browse all 5

La intenció d’ aquesta excursió era muntar a Vivens per veure el que el foc havia cremat, però “entre pitos i flautes” (calor i que ens vam entretindre vegent els pous de la Mina de Sant Sebastià), vam canviar la ruta, però al final van ser quasi 14 kilómetres, des de les 9 fins les 18h del diumenge 6 de Juny de 2010.

La idea era passar per Nutxes, així que vam anar allí passant per la Carrasca Mil.lenària que, com ja sabeu, està en terreny privat i cal demanar permís al propietari. És un dels paratges més impresionants de Xixona, i si no mireu aquesta foto del verger:

Després vam seguir la sèquia de l’aigua fins arribar a la bassa reona de Nutxes, que pareix que tinga nenúfars

Un poquet més cap a dalt, Bart ens va explicar algo que segurament no sabem els xixonencs. El que coneixem com a bassa de Nutxes realment té dos fonts: la de Nutxes, on està el llavador, i la Font del Llentiscar, la més pròxima al camí i que té el bassonet.

A continuació vam muntar a la Llibreria, mentre discutíem si seria millor haver-la anomenat Biblioteca ja que llibres no sen venen :0

Seguidament, el Salt del Moro:

I ens endinsem en el Barranc dels Ports en lloc de muntar per la Costera d’Ibi. Estem just darrere de la Carrasqueta, en una vall molt verda i amb els seus secrets. Arriba un moment on és impenetrable:

La bassa de Gordollobos, que té una vegetació molt curiosa en l’aigua:

En aquest punt, just al costat de la bassa de Gordollobos, hi ha una bifurcació. A l’esquerra muntes, per exemple, cap a Vivens. A la dreta vas cap a la Carrasqueta, cap a la Penya Reona o (els Inglesos).

El camí forestal cap a la Penya, prou empinat:

I finalment arribem a l’estació (que per cert, no em vaig fixar de què és):

Ronda de fotos des d’una de les vistes més xules de la província d’Alacant:

Vam decidir prendre un refresquet en la Venta Teresa, concretament, herbetes fresques, que en esta època de l’any, s’agraeixen:

I van baixar per la Font de la Costa

I tornem pel riu sec, visitant la Font de la Fustera, un tant amagadeta, davall de la fusteria de Benjamín:

I el riu, després de les obres, que jo encara no havia vist:

Com podeu veure, ho vam passar molt mal perquè Betty i jo duiem pantalons curts, i les plantetes ens van fer pols, però com sempre, va valer la pena:

La ruta que vam seguir:

I l’àlbum amb totes les fotos:

LlibreriaElsPortsPenyaReona Excursió per Nutxes, La Llibreria, Barranc dels Ports, Penya Reona, La Costa i Riu Sec
Llibreria, els Ports, Penya Reona

The post Excursió per Nutxes, La Llibreria, Barranc dels Ports, Penya Reona, La Costa i Riu Sec appeared first on Blog de un jijonenco.